Saturday 3 November 2012

Main Sabun


Salam,

Bukan nak cerita lucah pun. Saja je letak tajuk yang agak double meaning. Petik pasal main sabun, sebenarnya aku ada cerita yang nak diceritakan dekat korang.

Ada satu pagi tu, lepas je aku balik dari breakfast tetiba je perut memulas-mulas mintak di servis. Aku pun apa lagi terus ke tandas. Dekat ofis aku ni, biasa dalam pukul 9 ke 10 pagi akan ada sorang Auntie datang untuk cuci tandas. Dan-dan time aku nak masuk tandas tu aku tengok jam dah pukul 8.50 pagi. Ah dulik apa aku. Janji aku dapat berak.

......................................................

Tengah duk memerut tetiba aku kedengaran bunyi seperti kasut but Pua Chu Kang. Tap tap tap. Dengan tidak semena-mena pintu tandas ditolak kuat. Terus aku tetiba macam tergamam seketika. Shit!. Auntie ni dah sampai. Tanpa membuang masa, aku basuh-basuh dan pakai seluar apa semua terus je keluar buat muka macam takde apa-apa yang berlaku.

Aku pun tegur Auntie tu.

"Hi Auntie, awal sampai ini hari?" aku menyapa Auntie tu.

"Ha takdelah. Ini saya isi sabun sekejap. Ini sabun kena isi sikit-sikit saja nanti cepat habis" balas Auntie tu.

"Oh ea ke? bubuh lah Auntie sebab I selalu tengok budak-budak opis ni main sabun" aku balas semula.

Boleh pulak terpacul dari mulut aku perkataan "main sabun" tu. Dah tak semena-mena Auntie tu bantai gelak sinis dekat aku. 

Cilakak, apa salah aku?

-Sekian-

No comments:

Post a Comment